Kodėl verta naudotis kredito unijos internetine bankininkyste?

Naudodamiesi kredito unijos internetine bankininkyste Jūs galite:

  • Atlikti mokėjimus internetu, už kuriuos taikomi įkainiai – vieni mažiausių Lietuvoje.
  • Prisijungti prie Valstybinės mokesčių inspekcijos, Sodros, Nacionalinės mokėjimo agentūros ir „E-vartai“ elektroninių paslaugų sistemų.
  • Atsiskaityti už komunalines ir kitas paslaugas.
  • Apmokėti už prekes ir paslaugas e.parduotuvėse
  • Sudaryti terminuotojo arba taupomojo indėlių sutartį.
  • Peržiūrėti informaciją apie turimus kreditus – mokėjimo grafikus, palūkanas, kredito dengimo istoriją, pagrindines sąlygas.
  • Išsiųsti žinutę kredito unijai.
  • Užregistruoti mokėjimo kortelę saugiems pirkimams.
DĖMESIO: Prieš atlikdami mokėjimus, atidžiai patikrinkite, ar teisingai nurodėte sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.

Elektroninių paslaugų naudojimo taisykles rasite čia
Elektroninių paslaugų teikimo sutartį rasite čia

Prie „i-Unija“ prisijungti galite naudodami vienkartinius saugos kodus, siunčiamus SMS žinute, kvalifikuotą Smart-ID paskyrą arba mobilųjį parašą.

Dažniausiai užduodami klausimai apie „i-unija“
Kaip tapti kredito unijos internetinės bankininkystės naudotoju?
  1. Susisiekite su artimiausia kredito unija ir sudarykite Elektroninių paslaugų teikimo sutartį. Jums reikia turėti asmens tapatybę patvirtinančius dokumentus.
  2. Jums bus suteiktas naudotojo kodas bei pirminis slaptažodis kuriais naudodamiesi jungsitės prie sistemos.
  3. Jei prie sistemos pageidausite jungtis naudodami vienkartinį saugos kodą, nurodykite savo mobiliojo telefono numerį, kuriuo Jums atsiųsime SMS su vienkartiniu saugos kodu. Šiuo būdu galėsite tvirtinti riboto dydžio operacijas, o didesniems mokėjimams atlikti reikalinga įsigyti mobilųjį elektroninį parašą arba kvalifikuotą Smart-ID paskyrą.
  4. Kredito unijos darbuotojai paaiškins, kaip naudotis paslaugomis internetu.
Kaip galiu prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės?

Prie LKU internetinės bankininkystės sistemos galite prisijungti šias būdais:

  1. Interneto naršyklės adresų eilutėje įveskite https://www.i-unija.lt;
  2. Užsukite į Lietuvos kredito unijų tinklalapyje lku.lt esančią skiltį El. bankininkystė.
  3. Kiekvieną kartą prisijungdami prie LKU internetinės bankininkystės sistemos įrašykite savo naudotojo kodą (nurodytą sutartyje) bei nuolatinį slaptažodį. Įvedus šiuos duomenis kitame lange reikės pasirinkti kuria priemone norėsite jungtis: vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu SMS žinute, kvalifikuota Smart-ID paskyra arba mobiliuoju elektroniniu parašu.
Kaip galiu pakeisti slaptažodį?

Pirmą kartą jungdamiesi prie internetinės bankininkystės ir suvedę teisingą naudotojo kodą, pirminį slaptažodį bei prisijungimą patvirtinę viena iš prisijungimo priemonių (vienkartiniu saugos kodu, gautu SMS žinute, Smart-ID programėle arba mobiliuoju elektroniniu parašu), atsidarys langas, kuriame bus prašoma pakeisti pirminį slaptažodį. Įveskite pirminį slaptažodį, naują slaptažodį, dar kartą pakartokite naują slaptažodį ir patvirtinkite savo pasirinkimą. Naująjį (nuolatinį) slaptažodį turi sudaryti ne mažiau kaip 6 simboliai.

Ką daryti pamiršus pasikeistą nuolatinį slaptažodį?

Jei pamiršote nuolatinį slaptažodį, kuris reikalingas prisijungiant prie internetinės bankininkystės, kreipkitės į savo kredito uniją elektroniniu paštu arba atvykite į skyrių –  pateikus prašymą, kredito unijos darbuotojas padės Jums susikurti naują nuolatinį slaptažodį.

Ką daryti, jei prisijungimas blokuojamas?

3 kartus neteisingai suvedus nuolatinį slaptažodį, LKU internetinės bankininkystės sistema užblokuos Jus 3 valandoms. Jei Jūs neprisimenate savo nuolatinio slaptažodžio, Jums reikia kreiptis į kredito uniją elektroniniu paštu arba atvykti į skyrių ir Jums bus atnaujintas prisijungimas prie sistemos.

Ką daryti, jei jungiantis prie internetinė bankininkystės teisinga nuoroda, man vis tiek pateikia atsakymą, jog toks puslapis nerastas arba neegzistuoja?

Didelė tikimybė, jog Jūsų naršyklėje išsisaugojo neteisinga internetinės bankininkystės nuoroda, todėl išvalykite savo naršyklės istoriją.

Kokiomis naršyklėmis galiu prisijungti?

Norėdami prisijungti prie internetinės bankininkystės turite naudotis naujausiomis „Internet Explorer“, „Microsoft Edge“, „Opera“, „Mozilla Firefox“, „Google Chrome“ arba „Safari“ naršyklių versijomis.

Prisijungimo būdai

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute ir mobilusis e. parašas

Kas yra vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS žinute?

Vienkartiniai saugos kodai, siunčiami SMS pranešimais skirti kliento identifikavimui internetinėje bankininkystėje bei jo atliktų operacijų patvirtinimui. Šie vienkartiniai – 4 skaitmenų saugos kodai, siunčiami į kliento nurodytą mobiliojo telefono numerį, kiekvieno prisijungimo prie sistemos bei kiekvienos operacijos (išskyrus pervedimus tarp savo sąskaitų) tvirtinimui ir kliento turi būti įvesti į tam skirtą internetinės bankininkystės sritį.

Kaip prisijungti su vienkartiniu saugos kodu, gaunamu SMS žinute?

Pasirinkus prisijungti vienkartiniu saugos kodu, siunčiamu SMS žinute, turėsite nurodyti 4 skaitmenų kodą, kurį Jums atsiųsime SMS žinute. Telefono numerį SMS  vienkartinių kodų siuntimui, galite pateikti šiais būdais:

  • pateikus standartizuotą prašymą kredito unijoje arba elektroniniu paštu;
  • prisijungus prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, pasirinkite: Mano i-Unija -> Mano duomenys. Jeigu esate kredito unijai pateikę nors vieną savo mobilaus telefono numerį, tada pasirinkite „Kontaktai“ ir varnele nurodykite tą mobilaus telefono numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui. Jeigu nesate pateikę nei vieno mobilaus telefono numerio – pasirinkę „Kontaktai“, paspauskite „Naujas“ ir įveskite pageidaujamą naudoti mobilaus telefono numerį. Išsaugoję duomenis, varnele nurodykite, jog pageidaujate naują mobilaus telefono numerį naudoti  prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui.
Kaip pakeisti mobiliojo telefono numerį, kredito unijai nurodytą vienkartiniams saugos kodams gauti SMS žinute?

Atnaujinti mobilaus telefono numerį galite prisijungę prie internetinės bankininkystės ir pasirinkę Mano i-Unija -> Mano duomenys (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas rinkitės „Įgaliotinio duomenys“) skiltyje „Kontaktai“. Pirmiau nužymėkite požymį nuo šiuo metu naudojamo mobilaus telefono numerio ir tik tada pažymėkite varnele tą numerį, kurį pageidaujate naudoti prisijungimui prie i-Unija / operacijų tvirtinimui, ir pasirinkite „Patvirtinti duomenis“ (jeigu jungiatės kaip įmonės ar kito asmens atstovas, patvirtinimas įvyksta automatiškai pažymėjus / nužymėjus požymį). Duomenis patvirtinti galite Smart-ID programėle, mobiliuoju elektroniniu parašu arba vienkartiniu saugos kodu.

Svarbu! Duomenys tvirtinami ta pačia prisijungimo priemone, su kuria Jūs esate prisijungę, taigi, jeigu norite patvirtinti numerio pakeitimą, pasirinkę tvirtinimą vienkartiniu saugos kodu, šį duomenų keitimą turėsite patvirtinti dar senuoju mobiliojo telefono numeriu, atsijungti nuo internetinės bankininkystės pasirinkę mygtuką „Atsijungti“ ir tik tada galėsite jungtis su naujai nurodytu mobiliuoju telefono numeriu.

Jeigu atnaujinti kontaktų nepavyksta – kviečiame kreiptis į savo kredito uniją: https://lku.lt/kredito-unijos/

Ką daryti, jeigu negaunu vienkartinio saugos kodo, siunčiamo SMS žinute?

Rekomenduojame atlikti šiuos veiksmus:

  • pabandykite perkrauti telefoną (taip perkraunama SIM kortelė, kuri gali būti užstrigusi);
  • pasitikrinkite, ar telefone neperpildyta SMS atmintis;
  • pasitikrinkite, ar Jums nėra apribotos paslaugos pas mobilaus ryšio operatorių;
  • jeigu naudojatės išankstinio mokėjimo paslaugomis, (Lietuvoje tai – „Pildyk“, „Ežys“, „Labas“ ir kt.) patikrinkite, ar jos sąskaitoje turite pinigų. Vienkartiniai saugos kodai Jums nieko nekainuoja, tačiau kartais dėl to gali pasitaikyti techninių trikdžių;
  • patikrinkite, ar telefone netaikote SenderID blokavimo LKU.LT siunčiamiems pranešimams;
  • jei naudojate tarptinklinio ryšio paslaugą „Roaming“, pabandykite prisijungti prie kito operatoriaus;
  • pabandykite įsidėti SIM kortelę į kitą telefoną.

Jeigu vis tiek negaunate vienkartinio SMS kodo arba jis atsiunčiamas per vėlai – kreipkitės į Jus aptarnaujančią kredito uniją.

Smart-ID programėlė

Kas yra Smart-ID programėlė?

Tai bendrovės „SK ID Solutions“ sukurta nemokama programėlė išmaniesiems įrenginiams – telefonams ar planšetiniams kompiuteriams, kuri leidžia asmeniui prisijungti ir tvirtinti operacijas internetinėje bankininkystėje „i-Unija“. Programėlė veikia įrenginiuose su Android ar iOs operacine sistema, atsisiųsti ją galima iš „Google Play“ arba „App Store“. Atsisiuntę Smart-ID programėlę, susikursite tik Jūsų valdomą paskyrą su savo sukurtais PIN kodais, kuriuos naudosite prisijungimui ir operacijų tvirtinimui.

Su Smart-ID atmintine galite susipažinti čia.

Kokia Smart-ID paskyra reikalinga prisijungimui ir operacijų tvirtinimui?

Prisijungti prie i-Unija galite naudodamiesi tik kvalifikuota Smart-ID paskyra (atsidarius programėlę, jos fonas yra baltas). Jeigu programėlės fonas yra žalias – Jūsų paskyra nėra kvalifikuota ir Jums prisijungti nepavyks. Kad paskyra taptų kvalifikuota galite ją susikurti iš naujo, naudodami mobilųjį elektroninį parašą, tapatybės kortelę arba biometrinį identifikavimą, daugiau informacijos čia.

Kaip pakelti savo paskyros lygį taip pat galite pamatyti šiame video:

Kaip prisijungti prie internetinės bankininkystės su Smart-ID?

Pasirinkus prisijungti Smart-ID programėle kompiuterio ir programėlės ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir programėlės ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir tik tada įveskite savo Smart-ID programėlės PIN1 kodą.

Kiek laiko galioja Smart-ID paskyra?

Jūsų paskyra galioja 3 metus. Prieš pasibaigiant paskyros galiojimo laikui, programėlė pateiks informavimo pranešimą apie artėjančią paskyros galiojimo pabaigą. Paspaudus „Atnaujinti paskyrą“ sekite instrukcijas telefono ekrane ir atsinaujinkite savo Smart-ID paskyrą.

Kaip prisijungti prie internetinės bankininkystės ir tvirtinti operacijas naudojantis Smart-ID?
  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su Smart-ID, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą Smart-ID priemone.
  • Kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir įveskite savo sukurtą PIN1 kodą Smart-ID programėlėje, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą ir operacijos sumą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir išmaniojo įrenginio ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir operacijos suma yra ta, kurią ir pageidaujate atlikti. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite savo sukurtą PIN2 kodą Smart-ID programėlėje, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.
Kada Smart-ID paskyra blokuojama?
  • Nesėkmingai įvedus PIN kodą tris kartus iš eilės pirmą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 3 val.
  • Tai padarius tris kartus iš eilės antrą kartą, Jūsų paskyra bus užblokuota 24 val.
  • Trečiojo nesėkmingo bandymo atveju Jūsų paskyra bus užblokuota be galimybės atblokuoti. Tokiu atveju Jums reikės ištrinti turimą paskyrą ir susikurti ją iš naujo.

Mobilusis e.parašas

Kas yra mobilusis elektroninis parašas?

Tai viena saugiausių elektroninių asmens identifikavimo priemonių, kuri leidžia prisijungti ir vykdyti operacijas internetinėje bankininkystėje. Kaip ir tikrasis asmens parašas, mobilusis e. parašas gali priklausyti tik fiziniam asmeniui.

Kaip įsigyti mobilųjį elektroninį parašą?

Nuvykite į savo ar pasirinkto mobiliojo ryšio operatoriaus („Тelia“, „Bitės“, „Teledema“ arba „Tele2“) saloną, kur vietoje Jūsų esamos operatoriaus SIM kortelės bus Jums išduota nauja SIM kortelė su mobilaus elektroninio parašo sertifikatu. Su savimi turėkite pasą arba asmens tapatybės kortelę.

Aktyvinkite paslaugą pagal operatoriaus pateiktą instrukciją. Dėmesio: mobilus parašas gali būti išduotas tik mobiliųjų operatorių abonentams. Išankstinio mokėjimo paslaugų naudotojams mobilus e. parašas neišduodamas.

Mobilus elektroninis parašas veikia tiek su paprastais, tiek su išmaniaisiais telefonais, tačiau yra modelių, kuriuose šia paslauga naudotis negalima. Šių telefonų sąrašą galite rasti čia

Kur dar galiu naudoti mobilųjį elektroninį parašą?

Mobilų elektroninį parašą galima naudoti ne tik jungiantis prie  internetinės bankininkystės, bet ir norint prisijungti prie „Sodros“, LR savivaldybių, įvairių paslaugų teikėjų sistemų. Visą sąrašą, kur galite pasinaudoti mobiliu elektroniniu parašu, galite rasti adresu https://www.elektroninis.lt/ .

Kaip prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės ir tvirtinti operacijas naudojantis mobiliu elektroniniu parašu?
  • Norėdami prisijungti prie LKU internetinės bankininkystės su mobiliuoju elektroniniu parašu, turite įvesti naudotojo kodą ir slaptažodį. Tuomet pasirinkite prisijungimą mobiliu elektroniniu parašu. Pasirinkę, kad norite prisijungti mobiliu elektroniniu parašu, turite paspausti mygtuką „Toliau“.
  • Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa ir paspauskite mygtuką „Gerai“.
  • Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite prisijungimo veiksmą.
  • Norėdami patvirtinti mokėjimo operacijas, pasirinkite patvirtinti mokėjimą. Kompiuterio ir telefono ekranuose pamatysite prisijungimo kontrolinį kodą. Įsitikinkite, kad kompiuterio ir mobilaus telefono ekrane rodomas kontrolinis kodas sutampa. Tik tuomet, jei kodai sutampa, telefone įveskite mobilaus operatoriaus suteiktą mobilaus parašo sPIN kodą, tokiu būdu patvirtinsite mokėjimo veiksmą.

Čia galite pasižiūrėti filmuką, kaip prisijungti mobiliu elektroniniu parašu:

Koks mobilaus e. parašo paslaugos įkainis?

Naudodami mobilųjį e. parašą jungtis prie internetinės bankininkystės galite nemokamai, tačiau mokestį gali taikyti Jūsų pasirinkto mobiliojo ryšio operatorius.

Kaip blokuoti, atšaukti mobilųjį elektroninį parašą?

Norėdami blokuoti ar atšaukti mobilųjį elektroninį parašą turite kreiptis į mobilaus ryšio operatorių, išdavusį SIM kortelę. Nedelsiant kreipkitės į savo mobilaus ryšio operatorių jei praradote telefoną su SIM kortele kurioje įdiegtas mobilus elektroninis parašas arba įtariate, kad sPIN kodas tapo žinomas tretiesiems asmenims.

Internetinės bankininkystės mokėjimai

Kokius rekvizitus būtina nurodyti atliekant mokėjimą?

Atliekant mokėjimą būtina teisingai nurodyti sąskaitos numerį. Mokėjimo operacija yra vykdoma pagal Jūsų nurodytą gavėjo sąskaitos numerį. Neteisingai nurodžius sąskaitos numerį, piniginės lėšos gali būti įskaitytos į kito kliento sąskaitą, net jei gavėjo pavadinimas nurodytas teisingai.

Kada bus įvykdytas internetinės bankininkystės pagalba atliktas pinigų pervedimo nurodymas?

Mokėjimai iš LKU grupės kredito unijų į komercinius bankus (SEB, „Swedbank“, „Danske Bank“, „Luminor“) vykdomi 5 kartus per darbo dieną.

Mokėjimai tarp SEPA-MMS narių (į LKU grupės kredito unijas, banką  „Citadele“, Šiaulių banką, Medicinos banką,  kai kurias kredito unijas ir mokėjimo įstaigą „EVP International“, Lietuvos paštą) pinigų pervedimai įvykdomi darbo dienomis iš karto po operacijos patvirtinimo. Norėdami, kad lėšos pasiektų dar tą pačią dieną sąskaitą kitoje kredito ar mokėjimo įstaigoje, mokėjimą atlikite iki 16:00 val.

* mokėjimo pavedimas turi būti įvykdytas iki 02:00 val. ryto.

Ar galima atlikti pinigų pervedimą į užsienio šalis?

Kredito unijų klientai gali sklandžiai vykdyti pinigų pervedimus Lietuvoje ir SEPA erdvei priklausančiose Europos valstybėse. Atliekant pervedimus eurais SEPA erdvėje, kuriai priklauso 34 šalys: visos ES valstybės, Norvegija, Islandija, Lichtenšteinas, Monako Kunigaikštystė, Šveicarija ir San Marinas, pateikiama tokia pati mokėjimo nurodymo forma, kuri naudojama pinigų pervedimams Lietuvoje.

Atliekant pavedimus eurais ne SEPA erdvėje pildoma tarptautinio mokėjimo forma kredito unijoje.

Kokie limitai taikomi pinigų pervedimams?

Atliekant  pinigų pervedimus, taikomas vienos operacijos limitas bei dienos operacijų limitas. Operacijoms tvirtinamoms vienkartiniu saugos kodu siunčiamu SMS žinute, Smart-ID paskyra ir mobiliu elektroniniu parašu taikomi skirtingi limitai. Jums taikomus limitus galite pasižiūrėti prisijungę prie e. bankininkystės pasirinkę Mano i-Unija-> i. bankininkystės limitai.

Limitai netaikomi atliekant pervedimus tarp savo sąskaitų.

Ką daryti, jei nepavyksta prisijungti kodų kortele?

Nuo 2020-03-30 kodų kortelės nebegaliojanti priemonė – jomis nebegalima prisijungti prie internetinės bankininkystės.

Jei kodų kortelė yra vienintelė Jūsų prisijungimo ir bankinių operacijų patvirtinimo priemonė, Jums reikia pradėti naudoti kitą prisijungimo būdą – vienkartinį saugos kodą, siunčiamą SMS žinute, kvalifikuotą Smart-ID paskyrą arba mobilųjį elektroninį parašą.

Internetinės bankininkystės naudojimo instrukcija (spausti čia)